söndag 3 februari 2013

Virkat

Virka visste jag inte att jag kunde innan,virkar ibland
hellre än bra men med massa glädje.
You tube är bra skit för vägledning.
Stickning vet jag att det definitivt inte är min grej.
 
Stora bilden: Theos filt av Mormorsrutor
Lilla bilden: Fannys filt av Mormorsrutor

Mössa till Theo

Mössa till Fanny

Pannband & handledsvärmare
Dock inte så bra men har provat.

Mobilfodral

Mobilfodral

Virkad & tovad väska till Emilia
T,v: Mormorsrutor otovad
T,h: Tovad i tvättmaskin
Mitten: Blomman pärlade Hallo Kitty som jag sydde på

Lekboll med mynta i till Pixie

Fodral till Theos Uplayer

Glasögonfodral

Disktrasor i Lin

Gömma till batterifodral

Tovat grytunderlägg.
 
Fortsättning följer....

2 kommentarer:

  1. Hej! Såg att du kommenterat i mitt gamla inlägg om decoupage på ljus, nä det var inte nån bra idé som sagt... Det blev Läskiga Lågor. Kan dock tänkas att det är ok på tjocka ljus, som t.ex 5 cm i diameter.

    Och här virkas det för fulla muggar ser jag. Underbart! En hel filt av mormorsrutor, verkligen imponerande. Jag stickar och virkar en del men det jag absolut inte gillar är att fästa trådarna! Men jag har ändå planer på att ge mig på ett projekt med mormorsrutor snart. Det ska nog bara bli kuddar så det blir väl ett överkomligt antal tåtar att fästa, och om det går motigt så ska jag tänka på dig och din filt :) Och virkar jag in alla ändar som blir vid färgbyte så blir det ju bara en tråd per ruta att fästa, men det kommer att kännas ändå.

    Och här klistras det! Det är väl verkligen det bästa pysslet :) När du klistrar på glas/porslin, använder du det särskilda lacket för såna material då? Det har jag gjort, limmat och bränt i ugnen, för det påstås att det ska gå att diska då, det har jag dock inte vågat testa än Som du säger, bara fantasin sätter gränser, och jag ser inga som helst gränser :)) Jag har gjort decoupage på... allt. Inklusive micron, vattenkokaren, och dammsugaren.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det med att fästa är så trist men är ju bara att bita ihop. =)
      Sätta ihop alla rutorna är ganska rogivande, sparade alla rutor till båda filtarna & satte ihop allt på en gång,,

      Jag använder de lacket/limmet som ska vara till materialet & bränt i ugnen.
      Har inte maskindiskat men för hand har de funkat.

      Radera